Mijnleven 2/201

Gezonder worden lijkt soms veel tijd te kosten. Maar de volgende acties kun je in één minuut doen om gezonder te worden. Met dank aan  www.opgezondgewicht.nl 1. Pak een stuk fruit, of een tomaat. Genoeg fruit en groente eten is lastig, maar dit is eigenlijk best een klein klusje. 2. Haal even bewust adem. Dit vermindert gelijk stress. 3. Loop even rond: pak een kop thee of doe een raam open.  4. Knuffel een levend wezen: een partner, kind, vriend of vriendin, of je huisdier. Dit zorgt ervoor dat het hormoon oxytocine wordt aangemaakt. Hierdoor word je tevredener en gelukkiger. 5. Doe de plank. Dit is een geweldige oefening waarbij je je hele lichaam gebruikt. 6. Drink een glas water of groene thee. We vergeten regelmatig om genoeg te drinken. Het kan heel goed zijn dat je duffe gevoel komt door te weinig drinken! 7. Sluit wat eerder je eetdag af: poets je tanden na het avondeten zodat je echt niet meer wilt eten. Dit scheelt een hoop chocolade, snoep en chips op de bank. 8. Zet je televisie en telefoon uit. Pak liever een boek, maak een mooie avondwandeling of staar gewoon voor je uit. Zo word je rustiger, en zal je straks veel lekkerder slapen. Makkelijk toch?
Gezonder worden lijkt soms veel tijd te kosten. Maar de volgende acties kun je in één minuut doen om gezonder te worden. Met dank aan
www.opgezondgewicht.nl
1. Pak een stuk fruit, of een tomaat. Genoeg fruit en groente eten is lastig, maar dit is eigenlijk best een klein klusje.
2. Haal even bewust adem. Dit vermindert gelijk stress.
3. Loop even rond: pak een kop thee of doe een raam open.
4. Knuffel een levend wezen: een partner, kind, vriend of vriendin, of je huisdier. Dit zorgt ervoor dat het hormoon oxytocine wordt aangemaakt. Hierdoor word je tevredener en gelukkiger.
5. Doe de plank. Dit is een geweldige oefening waarbij je je hele lichaam gebruikt.
6. Drink een glas water of groene thee. We vergeten regelmatig om genoeg te drinken. Het kan heel goed zijn dat je duffe gevoel komt door te weinig drinken!
7. Sluit wat eerder je eetdag af: poets je tanden na het avondeten zodat je echt niet meer wilt eten. Dit scheelt een hoop chocolade, snoep en chips op de bank.
8. Zet je televisie en telefoon uit. Pak liever een boek, maak een mooie avondwandeling of staar gewoon voor je uit. Zo word je rustiger, en zal je straks veel lekkerder slapen.
Makkelijk toch?



Vind je dit een leuk bericht? Geef een hartje!

0

Dit vind je misschien ook leuk

Laat een reactie achter

Jouw e-mailadres zal niet gepubliceerd worden.