weekbericht №23 DAG 237 – 250

Claire Hoogendijk-van Nunen
dag 240 tijd voor vormgeving

Het is nu twee weken geleden dat ik mijn vorige weekbericht publiceerde. Dat komt omdat ik bezig ben om voorbereidingen te treffen om mijn onderneming op te zetten. Dat vergt tijd. Wel ben ik iedere dag trouw geweest aan mijn 365-dagenproject! Ik vind het erg leuk om te doen en het biedt tevens ontspanning. Geregeld klim ik op de fiets om op zoek te gaan naar een toepasselijke foto.  

Deze week ga ik bloggen over Victoria Secret. De reden is dat ik op dag 240 mijn nieuwe boxershort heb gefotografeerd. De PINK boxershort is een cadeau van een vriendin van me. Zij heeft het in New York bij Victoria Secret gekocht. Het enige wat ik wist voordat ik op zoek ging naar informatie, is dat Doutzen Kroes een model van het merk is. Een rondje op internet met de zoekfunctie ‘Victoria Secret’ levert vooral veel reclame op. Via Wikipedia kom ik op een site waar informatie over de achtergrond van het bedrijf staat. Ook is er op internet een artikel met foto’s en verwijzingen te vinden waarin wordt opgemerkt dat de foto’s van de mooie modellen bewerkt zijn. 

De oprichter is Roy Raymond en in 1977 opende hij een kleine lingeriewinkel die voornamelijk gericht was op de man. Als een man zijn vrouw/geliefde wilde verrassen met lingerie werd hij in die winkel op zijn gemak gesteld. Er was ruime keuze en het winkelpersoneel was vriendelijk en hulpvaardig. (bron: NNDB)
Zoals ik het begrijp wist de man toen ook al niet welke maat zijn vrouw werkelijk had (het hangt ergens tussen fanstasie en werkelijkheid in).

Tegenwoordig zijn de pijlen gericht op de vrouw. De modellen die de Victoria Secret Fashion Show lopen, zijn de zogenoemde Secret Angels. Zij worden geselecteerd om hun mooie lichaam en om de grote persoonlijkheid. Wat vooral belangrijk is dat zij in de smaak moeten vallen bij de vrouwen, niet zozeer bij de mannen. (bron: Wikipedia) 

Het is inmiddels dus echt een vrouwenwinkel. Mijn vriendin herkende deze laatste visie in de aankleding van de winkel toen ze voor mij dit cadeau kocht. De pailletjes en ‘PINK’ roepen inderdaad assosiaties op met vrouwelijkheid. 




0

Vind je dit een leuk bericht? Geef een hartje!

0

Dit vind je misschien ook leuk

Laat een reactie achter

Wij gebruiken deze gegevens alleen om eventueel te kunnen reageren op je reactie of vraag, niet voor commerciële doeleinden zoals advertenties. De gegevens worden maximaal 6 maanden bewaard. Jouw e-mailadres zal niet gepubliceerd worden.